Skip to main content

Jak pandemia przyspieszyła rozwój branży retail i e-commerce?

Wybuch pandemii w 2020 roku odmienił cały świat. W bardzo dużym stopniu wpłynął bezpośrednio na wiele branż. Odsłoniło to nowe problemy, z którymi trzeba się zmierzyć, a wcześniej nie mieliśmy o nich pojęcia. Szczególnie warto zwrócić uwagę na branże retail oraz e-commerce, które w trakcie pandemii znacznie przyśpieszyły. W tym artykule postaramy się nieco bliżej nakreślić to jak na te branże wpłynął wybuch pandemii.

Branża retail, a pandemia

Rynek docelowych klientów ERP ODL szczególnie odczuł wybuch pandemii na początku 2020 roku. Duże przedsiębiorstwa postanowiły się skupić na krótkoterminowych strategiach. Takie działanie było wynikiem tego, że przedsiębiorstwa te zostały objęte aż, dwukrotnie lockdownem. Taki sposób zarządzania swoimi zasobami, był odpowiedzią na dynamicznie zmieniającą się sytuację gospodarczą, która panowała na całym świecie. Firmy działające w obszarze e-commerce na początku pandemii odnotowały bardzo duże zyski i wzrosty sprzedaży. Pandemia spowodowała to, że branża retail w dużym stopniu zmuszona była przenieść się do internetu. Eksperci twierdzą, że ten trend sprzedaży w internecie będzie się utrzymywał jeszcze przez długi czas, dlatego warto przenieść swoją działalność, chociaż częściowo do internetu.

Wyzwania stojące przed branżą e-commerce

Wybuch pandemii, przeniósł znaczną część handlu do internetu. Klienci z tego powodu przyzwyczaili się do wygodny, komfortu i bezpiecznego rozwiązania, jakim są zakupy online. Z tego powodu nawet zahamowanie pandemii może nie odwrócić tego trendu. Zwiększona konkurencyjność, przyczynia się do tego, że branża e-commerce musi nieustannie wdrażać nowe technologie, aby ich wydajność pracy stale rosła. Długi czas oczekiwania na zamówienie jest kompletne nietolerowany przez klientów, dlatego tak ważne stały się kompleksowe narzędzia, które optymalizują logistykę w firmach. Przyczyniają się one bezpośrednio do podniesienia jakości pracy przedsiębiorstw e-commerce.

Integracja systemów ERP z firmami kurierskimi

Odpowiednie zintegrowanie systemów ERP ODL z systemami używanymi przez firmy kurierskie jest kluczowe. Pozwala to nie tylko zautomatyzować proces wysyłki, ale również zmniejsza koszty związane z realizowaniem zamówień dla klientów. Celem takiej integracji jest zmaksymalizowanie wydajności przedsiębiorstw, które sprzedają online. Obecnie czołowe firmy kurierskie coraz sprawniej integrują swoje systemy z systemami wewnętrznymi innych fiorm.

Automatyzacja pracy magazynierów

Aby jeszcze bardziej zwiększyć wydajność, ważne jest polepszenie wydajności pracy magazynierów. To ich praca bezpośrednio wpływa na realizowanie zamówień dla klientów. Można to zrobić poprzez wdrożenie specjalnego systemu Mobilny Magazynier, który stale jest rozwijany o nowe funkcje.

Dedykowane systemy ODL dają naprawdę duże możliwości rozbudowy ich o nowe segmenty. Dzięki temu kierownictwo firmy może mieć stały nadzór na d procesami firmie i może skutecznie zwiększyć wydajność, co jest niezbędne do przetrwania na rynku w okresie pandemii.