Przejdź do głównej treści

Systemy ERP i CRM w e-biznesie

Biznes elektroniczny (czyli e-biznes) to popularna forma działalności, oparta na różnorodnych technologiach informacyjnych i komunikacyjnych, jak np. aplikacje, strony www itp. Zarządzanie firmą tego rodzaju to dziś sprawa powszechna, choć nie należąca do najłatwiejszych. E-biznes – czyli np. prowadzenie sprzedaży internetowej, kursów online, e-bankowości, platform współpracy czy witryn o charakterze społecznościowym – wymaga uwzględnienia wielu czynników, mających wpływ na prawidłowe i bezawaryjne funkcjonowanie całości. Na pewno zarządzanie firmą będzie o wiele prostsze przy zastosowaniu odpowiedniego wsparcia. Przykładem jest tu system ERP i CRM. Nazwy te mogą wydawać się nieco obce, dlatego warto je wyjaśnić.

System ERP w przedsiębiorstwie

Różnice między ERP a CRM

System ERP i CRM, czyli z angielskiego „enterprise resource planning” oraz „customer relationship managment”, to rodzaje informatycznych narzędzi, zapewniających przedsiębiorstwu prawidłowy, zoptymalizowany przebieg wszystkich działań. Oprogramowania te świetnie sprawdzają się przy e-biznesie. System ERP wiąże się z planowaniem, wykonaniem czynności produkcyjnych, przechowywaniem rzeczy, sprzedażą, jak również obejmuje dodatkowo działy finansowe i marketingowe. Z kolei CRM służy głównie do obsługi i komunikacji z klientem. Osoby, które prowadzą dany e-biznes lub są jego pracownikami, mają dzięki takim oprogramowaniom dostęp do szerokich baz danych. W ten sposób zarządzanie firmą przebiega o wiele szybciej i sprawniej, a przede wszystkim skuteczniej. System ERP i CRM odpowiada zatem za to, by wszystkie procesy zachodzące w przedsiębiorstwie były zintegrowane.

Autorka wpisów na blogu jkorion

Autor wpisu:

To właśnie ja, Joanna, jestem odpowiedzialna za przygotowywanie treści na blogu JK Orion. Z pasją przekładam zawiłości e-biznesu na prosty i zrozumiały język, by dzielić się wiedzą, która może pomóc Wam lepiej zrozumieć świat cyfrowych technologii i zarządzania.

Jeśli szukacie inspiracji, praktycznych porad lub ciekawostek związanych z nowoczesnymi rozwiązaniami w biznesie, to świetnie trafiliście. Śledźcie mój blog i bądźcie na bieżąco – czeka tu na Was jeszcze wiele interesujących wpisów! 😊


Wpisz komentarz
lub dodaj komentarz jako gość
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.

Dodaj pierwszy komentarz.

Najpopularniejsze wpisy:

Najnowsze wpisy:

Najnowsze komentarze:

Joanna JK Orion 1 miesięcy temu Ebook GA - zrozum zachowania użytkowników
@KamilDziękuję za pytanie! Tak, GA4 umożliwia analizę lejka konwersji – możesz skorzystać z raportów eksploracyjnych, a konkretnie z opcji „Ścieżka użytkownika” lub zbudować własny lejek w eksploracjach typu „Lejek”. Dzięki temu można zobaczyć, na którym etapie użytkownicy najczęściej rezygnują. Warto też monitorować zdarzenia niestandardowe, jeśli masz je odpowiednio skonfigurowane.
Świetny wpis! Mam pytanie – czy dane z Google Analytics 4 pozwalają też analizować tzw. "lejek zakupowy", czyli ścieżkę użytkownika od wejścia na stronę aż po konwersję? Jeśli tak, to gdzie najlepiej to sprawdzić?
Bardzo fajny wpis!
W końcu ktoś jasno i bez zbędnego technicznego żargonu tłumaczy, po co nam właściwie ten cały Google Analytics. Super, że podkreślacie praktyczne zastosowanie, bo często w teorii wszystko wygląda prosto, a potem nie wiadomo, od czego zacząć. Dzięki za konkrety i ludzkie podejście do tematu — aż chce się wrócić do panelu GA i coś tam poklikać 😉
Świetny artykuł!